فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

GPS در کلیه کشنده‌های حامل تولیدات فلزی،بونکرهای سیمان و خودروبر

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: کلیه کشنده‌ها که اقدام به حمل و جابجایی تولیدات فلزی می‌کنند و بونکرهای حمل سیمان و بتن در حال ترکیب و غلات و کلیه کشنده‌های خودروبر موظف به نصب سرعت نگار لحظه‌ای (GPS)‌ شدند.  

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب نامه مورخ 30 مهر 88 آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی مقرر شد علاوه بر ملزم بودن کلیه گروه‌های خدماتی حمل و نقل بار و مسافر که موظف به نصب سرعت نگار لحظه‌ای (GPS) هستند، کلیه کشنده‌های تک محور و جفت محور در انواع مختلف که اقدام به حمل و جابجایی تولیدات فلزی شامل تیرآهن، ورق‌های تخت یا لول، آهن و فولاد و همچنین شمش آهن، بونکرهای حمل سیمان و بتن در حال ترکیب و غلات و کلیه کشنده‌های خودروبر نیز موظف به نصب سرعت نگار لحظه‌ای (GPS)‌ از نوعی که پلیس‌راه ابزار کنترل آن را در اختیار دارد، هستند.

طراحی سنجنده ها برای دریافت تصاویر ماهواره ای/ نصب فرستنده‌ GPS

معاون پژوهشی و فناوری سازمان نقشه برداری به کاربردهای فناوریهای نوین در این سازمان اشاره کرد و گفت: با تعامل سازمان هوا فضا پروژه هایی در زمینه طراحی سنجنده ها و نصب فرستنده های GPS در ماهواره های در دست ساخت تعریف شده است.

هادی واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، GPS را سیستمهای موقعیت یاب جهانی دانست و افزود: گیرنده های GPS در کشور برای تعیین موقعیت و اطلاعات مورد نیاز وابسته به گیرنده های GPS جهانی هستند.

وی با بیان اینکه سیستم موقعیت یاب جهانی شامل 24 ماهواره است که پیرامون کره زمین در حال چرخش هستند، اظهار داشت: این ماهواره ها با ارسال سیگنالهایی، اطلاعات لازم را به گیرنده های GPS کلیه کشورها می فرستند.

واعظی به تعامل این سازمان با سازمان هوا فضا اشاره کرد و ادامه داد: به منظور جایگزین کردن فرستنده های GPS برای تعیین موقعیت با سازمان هوا فضا ارتباطات موثری را برقرار کردیم تا در طراحی ماهواره های جدید، نسبت به نصب فرستنده های موقعیت یاب در آنها اقدام شود. به این ترتیب می توانیم در زمینه سیستمهای GPS به خودکفایی برسیم.

معاون پژوهشی سازمان نقشه برداری طراحی "سنجنده" برای دریافت تصاویر ماهواره ای را از دیگر تعاملات این دو سازمان ذکر و خاطرنشان کرد: برای این منظور کارگروهی تشکیل شده است تا در زمینه طراحی سنجنده ها برای دریافت تصاویر ماهواره ای اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: طراحی سنجنده ها باعث می شود تا بتوانیم نیازهای کشور را در زمینه تولید نقشه های مورد نیاز مرتفع کنیم.

GPS یا Global Positioning System، سیستم موقعیت یاب جهانی، منظومه ای از ۲۴ ماهواره است که به دور زمین در حال چرخش هستند. ماهواره های این سیستم هر روز دو بار به دور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های GPS این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند.

گیرنده GPS برای محاسبه دو بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیایی به حداقل اطلاعات همزمان سه ماهواره و همچنین برای یافتن مختصات سه بعدی و ارتفاع نیازمند دریافت اطلاعات حداقل چهار ماهواره است. با ادامه دریافت اطلاعات از ماهواره ها، گیرنده اقدام به محاسبه سرعت، جهت، مسیر پیموده شده، فواصل طی شده، فاصله باقی مانده تا مقصد و زمان طلوع و غروب خورشید و بسیاری اطلاعات مفید دیگر می کند

نصب سیستم GPS روی بدن رونالدو!

پزشکان باشگاه رئال مادرید مدتی است توسط اطلاعات به دست آمده توسط دستگاه GPS نصب شده روی بدن رونالدو وی را تحت نظر دارند.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانیا، کریستیانو رونالدو بازیکن 94 میلیون یورویی رئال مادرید 54 روز است که برای تیمش بازی نمی‌کند.

او به شدت توسط کادر پزشکی باشگاهش کنترل می‌شود.

این دستگاه با یک چسب مخصوص زیر گردن رونالدو و نزدیک رگ منتهی به دریچه‌های قلب متصل می‌شود.
از این سیستم خاص GPS دو نوع استرالیایی و آلمانی وجود دارد که نوع استرالیایی آن در اسپانیا برای بکام استفاده می‌شد و امسال نیز رونالدو به وسیله نوع پیشرفته و به روز آن تحت نظر پزشکان قرار دارد.

به وسیله این سیستم پزشکان رئال مادرید قادرند حتی در زمان بازی این بازیکن قند خون، ضربان قلب، تنش عصبی، فشار خون، ضریب تنفس، میزان تحرکت، مسافت طی شده و تندی قدم‌ها و چندین و چند فاکتور مهم دیگر را نیز مدنظر قرار داده و اندازه‌گیری کنند.

رونالدو در دیدار روز یکشنبه آینده برابر بارسلونا در ال دربی کلاسیکو نیز به وسیله این سیستم تحت نظر خواهد بود.

احتمال استفاده از دیتاماتریس ایران کد در زمینه فرش دستباف

خبرگزاری موج - وزیر بازرگانی از احتمال استفاده از سیستم دیتاماتریس ایران کد در زمینه فرش دستباف خبر داد.

به گزارش موج، مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از غرفه ایران کد در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ2009) با اعلام این مطلب اظهار داشت: با راه اندازی کامل خدمات دیتا ماتریس ایران کد می توان از آن برای کنترل کیفیت کالای مهمی چون فرش دستباف استفاده کرد.
وی در این بازدید با توقف در غرفه ایران کد از نزدیک با چگونگی مشاهده کاتالوگ الکترونیکی کالاها از طریق تلفن همراه (دیتاماتریس) آشنا و از راه اندازی آن ابراز رضایت و از مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران خواست هرچه سریع تر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کند.
نمایشگاه الکامپ 2009 تا هفتم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است و علاقمندان به آشنایی با سیستم جدید دیتا ماتریس و مزایا و چگونگی کارکرد آن می توانند از غرفه ایران کد در سالن شماره 35 این نمایشگاه دیدن کنند.

GPS آیینه ای به زودی وارد بازار میشود

اکونیوز: به تازگی دستگاه GPS جدیدی روانه بازار شده که هم از سیستم مکان یاب جهانی پشتیبانی می کند و هم کار آینه اتومبیل را انجام می دهد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، به نقل از موبایل واک، این دستگاه DirectUS GPS نامیده می شود و دارای صفحه نمایش چهار اینچی لمسی است.
از ویژگی های DirectUS GPS می توان به پشتیبانی از بلوتوث، 64 مگابایت حافظه داخلی، پردازنده 400 مگاهرتسی و یک جفت بلندگو اشاره کرد.
این دستگاه همچنین امکان تبدیل متن به صوت را دارد . درباره قیمت این دستگاه اطلاعی داده نشده است

پیاده‌سازی امضای دیجیتال و ایران کد در سامانه کدال بورس

خبرگزاری موج - رئیس سازمان بورس از پایان مراحل پیاده‌سازی امضای دیجیتال و روبه اتمام بودن تغییرات نرم افزاری برای اتصال سامانه کدال بورس وایران کد خبر داد.

به گزارش موج، علی صالح‌آبادی با بیان این که فرایند و مراحل مجهز کردن سامانه کدال به امضای دیجیتال از لحاظ فنی به پایان رسیده است، گفت: پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی شرکت خدمات انفورماتیک راهبر (وابسته به وزارت بازرگانی) تاییدیه لازم مبنی بر پیاده‌سازی کامل امضای دیجیتال در این سامانه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه شد.
وی گفت: برای همکاری با ایران کد نیز کار آغاز شده است، اما ابتدا لازم است زیر ساخت های نرم افزاری خودمان را آماده کنیم و بعد وارد فرآیند مذاکره با مجری ایران کد شویم که این کار با سرعت مناسبی در حال انجام است و به نتیجه می رسد، چرا که ما نیازمند این اتصال ها هستیم و این اقدامات شفافیت و گردش اطلاعات در بورس را افزایش می دهد.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به مقتضیات زمانی و شیوه های جدید تجارت و داد و ستد، چاره ای نداریم که به سوی بورس الکترونیک حرکت کنیم.
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه فرایند صدور امضای دیجیتال و ایران کد برای کاربران این سامانه شامل ناشران بورسی و کاربران سازمانی (کارشناسان شرکت­ ها در بخش نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس) انجام می شود،‌ گفت: با اجرایی شدن این فرآیند، کلیه ناشران باید با استفاده از امضای دیجیتال وارد سامانه کدال شده و اطلاعات لازم را ثبت و ضبط کرده و برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:‌ امضای الکترونیک و ایران کد هم از اهمیت بالایی در بازار سرمایه برخوردار است. از همین رو، دربند 14 احکام پیشنهادی به این مقوله اشاره شده و آمده است وزرات بازرگانی موظف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال اول برنامه، تسهیلات و بسترهای لازم جهت استفاده بازار اوراق بهادار از امضای دیجیتال و ایران کد و گواهی الکترونیک در ارائه سفارش ها و انجام معاملات اوراق و کالاهای پذیرفته شده در بورس ها و بازارهای خارج از بورس و همچنین مبادله مدارک و اطلاعات بین ارکان و فعالان بازار اوراق بهادار را فراهم آورد.
وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد،‌ اما با قید شدن آن در قانون قدرت بیشتری می یابد، چراکه برای حرکت به سمت بورس الکترونیک باید ازاین سامانه های وزارت بازرگانی بهره مند شده و به نحو مناسبی از آن استفاده شود.

ایران کد امکان سفارش کالا از طریق تلفن همراه را فراهم کرد

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران ایران کد، از ایجاد امکان سفارش کالا از طریق تلفن همراه درطرح جدید این مرکز با عنوان دیتاماتریس خبر داد.

احمد غلامزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس این طرح اطلاعات و کاتالوگ الکترونیکی صحیح و استاندارد هر کالایی که در کشور وجود دارد از طریق تلفن همراه قابل دریافت و مشاهده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وی تصریح کرد: برای استفاده از این طرح، شخص می‌تواند نرم افزار مخصوص دیتاماتریس را بصورت رایگان دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کند.

یادآور می‌شود این نرم افزار بزودی بر روی سایت ایران کد قابل دریافت خواهد بود.

وی گفت: از این طریق فرد سفارش‌دهنده قادر خواهد بود از طریق دوربین تلفن همراه از شکل ویژه دیتاماتریس عکس گرفته و نرم افزار بصورت خودکار با اتصال به اینترنت ازطریق ‪ GPRS‬بلافاصله کاتالوگ الکترونیکی کالای مورد درخواست را روی گوشی موبایل نمایش دهد.

غلامزاده ادامه داد: در واقع نشانی اینترنتی کاتالوگ کالا در سایت ایران کد و در قالب دیتاماتریس ذخیره و بر روی بسته بندی کالاها چاپ و نصب می شود.

به گفته وی، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات از این پس هنگام تحویل شماره ملی کالا و بارکد ایران کد به مشمولان از آنها خواهد خواست، دیتاماتریس را نیز بر روی بسته کالاهای خود درج کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح باعث تسهیل قابل توجهی در اطلاع رسانی تجاری می‌شود و بطور همزمان به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک می‌کند وی تاکید کرد: از سویی موجب معرفی کالای تولیدکننده در سطح ملی و جهانی و امکان دسترسی آسان، سریع و بی‌هزینه مشتری به اطلاعات کالا می‌شود و از سوی دیگر مردم و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد اطلاعات درست کالایی را که متقاضی آن هستند سریع و صحیح دریافت کرده و تنها به نقل قول‌های تولیدکننده یا واردکننده برای کیفیت یا منشا کالا متکی نباشند.

وی جلوگیری از تقلب در بازار را از جمله نتایج مثبت اجرای طرح دیتا ماتریس برشمرد.


** برچسب رهگیری
مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات سپس از راه اندازی طرح برچسب رهگیری
برای کالاهای تجاری کشور با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این طرح در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ورود کالاهای بی کیفیت در داخل
صورت می‌گیرد.

غلامزاده در تشریح این طرح اظهار داشت: براین اساس بر روی بسته بندی یا جعبه کلیه کالاهای تجاری کشور یک کد رهگیری کالا بصورت شماره سریال رمز درج می‌شود که با استفاده از آن براحتی می‌توان مسیر و چگونگی ورود کالا به کشور و منشا آن را شناسایی کرد.

این مقام مسئول افزود: مسئول یا مرجع رهگیری‌کننده کالا، با وارد کردن این شماره سریال
رمز در سایت پشتیبانی که برای آن پیش بینی شده می‌تواند از فرد وارد کننده و یا قانونی و یا غیرقانونی بودن کالا با خبر شود.

به گفته غلامزاده، این شماره سریال رمز قابل جعل یا باز تولید نیست زیرا که هر شماره سریال فقط متعلق به یک عدد کالای خاص بوده و برای کالای مشابه کاربرد ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط قانونی که توسط سازمان توسعه تجارت و در چارچوب سیاست مدیریت واردات کالای با کیفیت بزودی ابلاغ می‌شود، کلیه واردکنندگان کالا به کشور باید کالای خود را با درج این کد رهگیری بر روی بسته بندی به کشور وارد کنند.

گروه طلایی کاوش کیش

گروه طلایی کاوش کیش

 
با هدف ارائه طرح های مفید برای صنعت و مردم امیدوار است تا بتواند گامی هرچند کوتاه در مسیر هوشمند سازی در انبار ها ، پارکینگ ها ، کتاب خانه ها ، ادارات و سازمان ها ، منازل و ... بردارد .

  برخی از مزایای هوشمند سازی :

  1. روشن و خاموش نمودن ادوات برقی و روشنایی ها بوسیله ریموت کنترل ، کلید دیجیتال ،BMS تلفن داخل منزل ، گوشی تلفن همراه و اینترنت
  2. استفاده از سنسور اعلام و اطفاء حریق ، سنسور اعلام نشت گاز ، سنسور اعلام سرقت و سنسور اعلام زلزله
  3. اجرا بدون نیاز به تغییر در سیم کشی برق ساختمان (سیستم BMS )
  4. امکان استفاده از کلید و پریزهای موجود در ساختمان
  5. امکان تنظیم سناریو به نحوی که با فشار دادن یک کلید بتوانید چندین کار انجام دهید(مثلا با فشار دادن کلید شماره 1 ؛ تمام روشنایی ها خاموش ، کولر گازی خاموش ، شیر برقی گاز بسته و 10 ثانیه بعد درب منزل قفل شود؛ می توان این تنظیمات را سناریوی خروج تعریف نمود)
  6. قابلیت استفاده از اتولایت (روشنایی اتوماتیک) در هر اتاق و هر محل مورد نیاز
  7. دارای ریموت کنترل رادیویی با برد بیش از 50 متر در فضای بسته  

برخی از مزایای استفاده از RFID

  1. انتقال اطلاعات بیشتر نسبت به برچسب هاRFID
  2. حذف خطاهای انسانی
  3. افزایش سرعت و کارایی
  4. افزایش دسترسی اطلاعات و مکان یابی دقیق آنها
  5. افزایش ضریب امنیت
  6. انتقال اطلاعات از طریق ارتباطات شبکه ای یا بدون آن
  7. تعیین استقرار محل دقیق کالا
  8. کوتاه تر شدن سیک سفارش 

 دانلود آشنایی با RFID

 

آدرس :
            
تهران ، فلکه دوم صادقیه ، مجتمع تجاری طلا ، طبقه 5 ، واحد 1

پست الکترونیکی :   info@kavosh-bms.com       

 

وب سایت : http://www.kavosh-bms.com

تلـفــن :   
44061466  -  44061467

راه‌اندازی دیتاماتریس و برچسب رهگیری کالا

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران از "دیتاماتریس" و "برچسب رهگیری" به عنوان دو طرح جدید این مرکز در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، جلوگیری از قاچاق کالا و ورود کالای با کیفیت به کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد غلامزاده امروز در نشستی خبری با اعلام جزئیات نخستین طرح جدید ایران کد که دیتاماتریس نام دارد، گفت: براساس این طرح، اطلاعات و کاتالوگ‌ الکترونیکی، صحیح و استاندارد هر کالایی که در کشور وجود دارد، از طریق تلفن همراه هر فرد قابل دریافت و مشاهده خواهد بود.

وی افزود: برای استفاده از این طرح، شخص می‌تواند نرم افزار مخصوص دیتاماتریس را به صورت رایگان دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کند و هنگامی که به بسته‌بندی کالایی در هر مکان مانند فروشگاه، منزل و سطح شهر دسترسی داشت، از طریق دوربین تلفن همراه از شکل ویژه دیتاماتریس عکس بگیرد. در این زمان نرم افزار به طور خودکار با اتصال به اینترنت از طریق GPRS بلافاصله کاتالوگ الکترونیکی کالای مورد درخواست را روی گوشی موبایل نمایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: در واقع نشانی اینترنتی کاتالوگ کالا در سایت ایران کد و در قالب دیتاماتریس ذخیره و بر روی بسته‌بندی کالا چاپ و نصب می‌شود.

او ادامه داد: مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات از این پس هنگام تحویل شماره ملی کالا و بارکد ایران کد به مشمولان، از آنها خواهد خواست دیتاماتریس را نیز بر روی بسته‌بندی کالاهای خود درج کنند.

غلامزاده تصریح کرد: این طرح چون باعث تسریع قابل توجهی در اطلاع رسانی تجاری می‌شود، به طور همزمان به تولیدکننده و مصرف کننده کمک می‌کند. از یک سو باعث معرفی کالای تولیدکننده در سطح ملی و جهانی و ممکن شدن دسترسی آسان، سریع و بی‌هزینه مشتری به اطلاعات کالا می‌شود و از سوی دیگر مردم و مصرف کنندگان را قادر می‌سازد اطلاعات درست کالایی را که متقاضی آن هستند، سریع و صحیح دریافت کنند و تنها به نقل قول‌های تولیدکننده یا وارد کننده برای کیفیت یا منشاء کالا متکی نباشند.

وی افزود: این امر جلوی بسیاری از معضلات فعلی که مردم در بازار با آن مواجهند را گرفته و از تقلب جلوگیری می‌کند. مثلا اکنون امکان تشخیص کالای اصل از بدل در برخی کالاها چون لوازم خانگی برای مصرف کننده عادی تقریبا غیر ممکن است، آنان مجبورند به حرف فروشنده اعتماد کنند، اما با استفاده از دیتا ماتریس می‌توان فهمید کالای متقاضی اصل است یا بدل، ساخت کجاست چه مشخصاتی دارد، آیا استاندارد است؟ آیا حلال است؟ آیا سال ساخت آن جدید است؟ آیا از مبادی قانونی وارد کشور شده و فروخته می‌شود و دارای گارنتی بوده و برای خریدار دردسر ایجاد نمی‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: دیتا ماتریس به عنوان یک فناوری نوین، اطلاعات تجاری که هم اکنون به سرعت در دنیا رواج یافته را در اختیار مصرف کننده قرار داده و به زودی جزو لاینفک بسته‌بندی کالاها خواهد شد. این طرح به مصرف کننده ایرانی کمک می‌کند بهترین و با کیفیت‌ترین کالا را خریداری کرده و همچنین موجب شفافیت عرضه کالا در بازار می‌شود.

به گفته وی این فن‌آوری هم‌اکنون تنها در آمریکا، ژاپن و چند کشور اروپایی اجرایی شده است.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همچنین از راه‌اندازی طرح برچسب رهگیری برای کالاهای تجاری کشور با همکاری سازمان توسعه تجارت در آینده نزدیک در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ورود کالای با کیفیت به بازار خبر داد.

غلامزاده در تشریح این طرح افزود: براساس این طرح بر روی بسته‌بندی یا جعبه کلیه کالاهای تجاری کشور یک کدرهگیری کالا به صورت شماره سریال رمز درج می‌شود که با استفاده از آن به راحتی می‌توان مسیر و چگونگی ورود کالا به کشور و منشا آن را شناسایی کرد.

وی اظهار کرد: مسوول یا مرجع رهگیری کننده کالا، با وارد کردن این شماره سریال رمز در سایت پشتیبانی که برای آن پیش‌بینی شده است، می‌تواند مشاهده کند که این کالا توسط چه کسی وارد کشور شده و آیا ورود آن قانونی است یا خیر.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب گام مهمی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین کنترل کیفیت آن در کشور برداشته می‌شود و شناسایی کالاهای قاچاق از غیر قاچاق در بازار، انبار یا هر کجای دیگر با کمترین هزینه و نیرو در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود.

غلامزاده گفت: این شماره سریال رمز قابل جعل یا باز تولید نیست، چرا که هر شماره سریال فقط متعلق به یک عدد کالای خاص بود و برای کالای مشابه کاربرد ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط قانونی که توسط سازمان توسعه تجارت و در چارچوب سیاست مدیریت واردات کالای با کیفیت به زودی ابلاغ می‌شود، همه وارد کنندگان کالا به کشور ‌باید کالاهای خود را با درج این کدرهگیری، برروی بسته بندی به کشور وارد کنند. این بدان معنی است که وارد کننده قبل از ورود کالا، شماره سریال رمز را دریافت کرده و با هماهنگی‌ تولید کننده خارجی آن را بر روی بسته‌بندی کالا درج کند و کالا با این شماره سریال‌ها وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: در واقع سیستم بازرگانی کشور به این سود می‌رود که وارد کنندگان کالا به کشور استانداردهای اطلاعاتی ملی را پذیرفته و رعایت کنند، چرا که این استانداردها شفافیت زایی کرده و اجرای طرح رهگیری، تفکیک کالاهای قاچاق از غیر قاچاق امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری‌ بیشتر سازمان‌های دخیل در امر واردات کالا برای ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی، اظهار کرد: هم اکنون هر یک از سازمان‌های دخیل در امر واردات کالا مانند گمرک یا سازمان توسعه تجارت، اطلاعات کالا را به صورت انفرادی و جزیره‌ای دریافت کرده و در اختیار دارند، اما این اطلاعات حیاتی که باعث هماهنگی و وحدت رویه تجار، جلوگیری از جرائم و ایجاد مزایای متعدد می‌شود، در سطح ملی به اشتراک گذاشته نمی‌شود. در واقع ما نیازمند ایجاد یک شبکه جامع اطلاعات تجاری در کشور هستیم و ایران کد در این راستا تلاش می‌کند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: طرح کدرهیگری کالا نیز تلاشی در این زمینه است که باید از سوی سایر دست اندکاران با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: این طرح از سه ماه دیگر عملیاتی در گروه ملزومات خانگی و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

در وب سایت‌های زیر می‌توان به صورت رایگان نرم‌افزار رمزگشای بارکد دیتاماتریس را متناسب با گوشی انتخاب و بر روی گوشی نصب کرد.

Reader.kaywa.com/register/1

Mobilecodes.nokia.com/scan.htm

www.upcode.fi/mobile/pc_download.asp

get.beetagg.com/Default.aspx

get.neoreader.com/go

www.shotcode.com/download#download

www.quickmark.com.tw/en/basic/download.asp

/www.zxing.org/w

www.jaxo-systems.com/download/index.php

سایت خبری RFID NEWS فارسی

سایت فوق به نظر می رسد اوایل سال راه اندازی شده است ولی مطالبی بر روی آن قرار نگرفته است. 

 آدرس وبسایت : http://rfidne.ws/index.php